Nästa bok att lyssna på

Insåg för några månader sedan att jag kunde kombinera ljudböcker med sådana böcker jag aldrig hinner läsa. Även fast det finns många fackböcker jag skulle vilja läsa lägger jag all min lästid på skönlitterärt. Dessvärre kan jag inte lyssna på skönlitterära böcker. Varje försök har bara lett till att jag tänker på annat. Men älskar dokumentärer i podcast-form och kom på att jag borde pröva att lyssna på fackböcker. Och det har gått helt okej hittills, vissa böcker känns lite för långrandiga att lyssna på men så började jag lyssna på Jakten på Kapten Klänning av Jonas Trolle härom dagen. Och lyssnandet har gått i en rasande fart. Så fort jag har fixat, plockat, städat och lagat mat så har jag lyssnat på boken. Den passade perfekt i ljudformat.

jakten_pa_kapten_klanning-trolle_jonas-30342150-3354412375-frntl

Oerhört fängslande, hemsk och märklig historia. Avslutade boken ikväll medan jag diskade och nu har jag redan börjat fundera på nästa bok. Tror det blir Carina Bergfeldts Sju dagar kvar att leva som jag länge varit nyfiken på.

/Heléne

Leave a Reply

