Lånar drag från favoriter

Jag provade en rolig skrivövning när mina karaktärer kändes lite för platta och snälla. Började fundera på hur några av mina favoritkaraktärer genom åren hade agerat om de levt i världen jag byggt upp och mött samma dilemma som min vanliga huvudkaraktär gör. Kunde jag låna vissa drag och införliva dem hos min karaktär?

Det blev roliga kontraster i hur samma situation skulle se ut beroende på vem jag satte in. Ju mer annorlunda värld karaktären kom från desto mer underhållande var det att försöka få den att passa in i min. Det bästa av allt var att jag landade i lite nya drag till personligheten jag faktiskt skriver om.

Hade väldigt roligt med tanken på dessa tjejer vuxna och i Stockholms innerstad. 

  
 
Vilka karaktärer skulle vara en frisk fläkt i era manus?

/ Johanna

One thought on “Lånar drag från favoriter

Leave a Reply

