Älska e-boken

Min vardag känns fragmenterad för tillfället. Massor av olika småsaker som ska göras, men jag saknar koll över när och hur långa tidsslotter jag får. Allt styrs av den nyanlände lille diktatorn. Att bli sittande med en bok har aldrig varit så avlägset som just nu. Jag håller inte ens reda på mina böcker för huset är i total oreda.

Telefonen däremot finns oftast någonstans i närheten, och i den e-böcker. Därmed blir det liiiite läsande emellanåt. De senaste dagarna har jag till och med lyckats hålla mig till en och samma bok, Lisa Kleypas senaste Brown-Eyed Girl.

Den är skriven i första person och bara ur tjejens perspektiv, lite ovanligt för de romanceböcker jag brukar läsa, och jag saknar den manlige hjältens syn på romansen. Men det är bra ändå och bjuder på underhållning i mina mikropauser. Det bästa är om lillen råkar sova längre än väntat och jag för en stund kan läsa ett kapitel till. Och ett till. 

 
/ Johanna 

4 thoughts on “Älska e-boken

  1. Jag tror det var på RWA jag hörde/läste att Kleypas inte alls hade planerat att skriva den här boken, men trycket från fansen blev enormt, de ville höra hennes story, och så skrev hon den. På tal om dedikerade läsare. Lisa är en superstjärna. Jag såg henne stå och prata med två fans på starbucks men jag vågade inte gå fram. Hon är supersnygg, pytteliten och pratar med en mjuk sydstats-dialekt. Totally starstruck var jag.

    • Jag läste de första delarna i serien i vintras och eftersom de har ett par år på nacken blev jag förvånad att den sista delen inte var ute än, men det förklarar ju saken. Man har ju rätt att ledsna på en serie som författare, speciellt som denna är lite udda. Det kändes bara upplagt för en sista bok om snyggingen Joe, förstår att fler än jag ville ha en fortsättning. Och jag fattar precis vad du menar med starstrucked, som första gången jag träffade dig på romancekursen😘. / Johanna

Leave a Reply

