Veckans viktigaste mötesbokning

Så inföll det jag har väntat på hela veckan – torsdagsmyset. Jag och sambon har nämligen blivit mästare på att prioritera bort varandra så ibland får man helt enkelt göra en outlook-bokning. Låter kanske inte superromantiskt men det är inte alltid så lätt att bara spontanhänga sådär. Dessutom är det skönt när det är bestämt. Då lade jag kvällsskrivandet åt sidan utan dåligt samvete och försökte vara extra effektiv under morgonskrivpasset (gick i och för sig sådär).

Så ikväll blev det tortellini med mascarpone-sås, sista avsnittet av andra säsongen av True Detective och ytterligare ett avsnitt av Fear the walking dead, toppat med två How I Met Your Mother-avsnitt (jag behövde bli av med den läskiga undergångskänslan – Walking Dead är på tok för läskigt för mig).

Jag tillhör de få som gillar andra säsongen av True Detective men kan hålla med om att den inte var lika mästerlig som den första. Här är en bra artikel om anledningen till det, mycket bra läsning för oss story-lovers:
https://litreactor.com/columns/4-storytelling-lessons-we-can-learn-from-the-giant-fuckup-that-was-true-detective-season-2

Måste dock säga att det vansinnigt snygga introt till denna säsong gör samtliga avsnitt sevärda:

/Heléne

One thought on “Veckans viktigaste mötesbokning

Leave a Reply

