Är det bokmässa eller?

Jag är så djupt begraven i min lilla värld bestående av bebis och renovering att det i stort sett har gått mig förbi att det är bokmässa i en annan del av Sverige. Har så pass viktiga saker för mig att jag inte bryr mig om författarintervjuer och bokmingel. Idag valde jag väggfärg, en dov grön. Har också rensat ut uppsättningar med för små barnkläder, postat två brev och stekt torsk till middag.

Vid sidan av lyckades jag dessutom få min skrivare att fungera igen. Det krävdes bara en ominstallation av datorn, ny tonerkassett, hitta och ladda hem drivrutiner från nätet och sedan dra världens längsta nätverkskabel genom halva huset för att få ut delar av mitt manus i pappersform. Var aningen stolt att jag lyckades med allt det tekniska på egen hand. Ni hör, spänningen är total, vad bryr jag mig om bokmässan…

Förstår att ni är nyfikna. Väggfärgen blev den nere till vänster (som jag sa till min man, den ser grå ut, men ÄR grön):

 
/ Johanna

2 thoughts on “Är det bokmässa eller?

Leave a Reply

