Härliga fredag!

Har haft en ovanligt härlig fredag – tillbringade den tillsammans med en av mina bästa vänner, ett halvt kilo ost, två flaskor vin, tio skivor bresaola och 20 skivor tryffelsalami. Och så lite Idol på det. Det är inte ofta man hinner ses såhär på tuman hand. Livet är som det är – för min del bara försvinner månaderna i jobb och skrivande och hon har två barn och en nyfödd bebis. Och jag är så tacksam för att så många av mina vänner orkar med mig när jag är så frånvarande och prioriterar bort det mesta på grund av skrivandet (tror att jag har deras barn att tacka för förståelsen).

IMG_5567

Har haft en underbar kväll och det bästa av allt är att vi kommer vara i New York samtidigt i slutet på november. Jajamensan New York är bokat! Åker tillsammans med pojkvännen men vi tajmade med hennes resa. Ser framför mig höstpromenader i Central Park, naglar målade i mörkt Essie-nagellack med något trendigt namn (som Lincoln Park), vin på en trendig bar i Williamsburg, timmar i Strand Book Store och kanske någon skrivstund på ett mysigt fik i East Village.

Men nu väntar sängen och Filter och ett jättereportage om romance med vår Simona i centrum.

IMG_5560

Nattinatt!

/Heléne

PS. Sofia – märkte du att jag skrev “tillbringade”? Spenderade är bara så bortglömt nu.

2 thoughts on “Härliga fredag!

Leave a Reply

