Platsen där det händer

Skrivmorgnarna funkar bäst i mysfåtöljen med fötterna på fotpallen och en filt över benen. Men på kvällarna flyttar jag gärna runt. Främst mellan soffan och köksbordet vilket är himla dumt eftersom jag insett att jag får allra mest gjort i min skrivhörna. Platsen är förknippad med jobb och när jag väl sitter där med skärmen inkopplad i datorn så är det som att hjärnan verkligen fattar att det är skrivande och ingenting annat som ska göras.

Och det är kanske inte så konstigt. Dels är platsen skapad för att jag ska skriva där och med den följer större ytor för anteckningsböcker och pennor samt hyllmeter med böcker för inspiration på en armlängds avstånd.  

Jag älskar min skrivhörna. Som jag längtade efter att äntligen få en egen plats att skriva på. Väldigt bra att jag även insett att det är där jag skriver allra bäst.

Vilka platser fungerar bäst för er?

/Heléne

10 thoughts on “Platsen där det händer

  1. Jag har ju ingen riktigt bra skrivplats i vår lilla lägenhet. Blir antingen vid köksbordet (inte särskilt ergonomiskt) eller i soffan med det portabla skrivbordet. Längtar tills vi flyttar till hus om två månader, då ska jag nämligen få ett helt eget skrivrum! Lyxen för en hobbyförfattare! 🙂

    • Lyx med eget skrivrum!!! Åh vad avis jag blir. Jag låtsas att min skrivhörna är ett eget skrivrum, det är nämligen mina böcker bakom men allt det här härliga bor i en inre hall där det också ofta läggs väskor och annat efter jobbet. Men, men.. ser det som mitt bibliotek ändå 🙂
      /H

  2. Ser supermysigt ut. Jag har ett arbetsrum hemma men just nu är det arbetsrum/förråd och skulle verkligen behöva göra det mysigare och bättre och inte trängas med en massa kartonger och barnens grejer. Tips mottages tacksamt 🙂

    • Mitt bästa tips är att ta bort kartongerna ;). Du måste ju ha ett mysigt arbetsrum!!! Men utrymme är inte det lättaste alltså. Och har man ett sådant rum är det alltför enkelt att bara stuva in annat.
      /H

  3. Skriver bäst i sängen … dock säger min man att jag påminner om en ostbåge. Så ingen vidare värst bra skrivplats med avseende på hållning. Din såg dock supermysig ut!

    • Är det sant? Det fick jag inte se något av under skrivhelgen. Men kan föreställa mig att sängen är rätt härlig att skriva i. Jag har gjort det ett par gånger men då har jag blivit så sömnig… 😉
      /H

  4. Ser himla mysigt ut med belysningen och fårfällen. Själv skriver jag vanligen vid mitt stökiga skrivbord. Jag fungerar bäst om ingen rör något på skrivbordet medan jag håller på med nåt visst. För rör nån nåt, då är det kört. Oftast är det katterna som förstör kaoset…

Leave a Reply

