Dagens renoveringsuppdatering

Har bestämt mig för att delta i författartävlingen i år igen. Behöver en deadline att hålla mog till om jag ska komma mig för att skriva i röran här hemma. 

Blir att ta tag i texten imorgon igen för just ikväll sanerar vi ett mögelfynd i vardagsrummets innertak. Har panik över hela grejen och tänker katastroftankar, lite som huvudpersonen i Cilla Jackerts debut Dagens katastrofer. Google är INTE min bästa vän för tillfället, trots att vi spenderar vääääldigt mycket tid tillsammans.

Tar paus med godis och cola och önskar att jag hanterade krisen lite mer värdigt. Att jag kunde säga något i stil med: Det där löser jag imorgon, nu ska jag koka te och skriva.

 Så är det inte. 
/ Johanna

8 thoughts on “Dagens renoveringsuppdatering

  1. Åh, katastroftänk. Drabbades jättemkt av det när jag var föräldraledig. Lite sömn och nätet nära till hands. Google kan liksom vara ens bästa och sämsta vän.

Leave a Reply

