ÄNTLIGEN oktober!

Man skulle kunna tro att jag skrivit ihop texten nedan:

ded71ca3eaf769c8a11c9eedc632b73b

Typ så föreställer jag mig hösten. Böcker och skrivande måste dock in i listan ovanför. Ska därför påbörja en liten höst-avcheckningslista.

Några saker jag ska göra i höst:

  • Dricka Rioja och röra i en puttrande gryta medan det regnar och blåser i sidled utanför.
  • Plocka svamp (check)
  • Lyssna på Smart bitches-podden och laga lasagne (check)
  • Ha en skrivdag tillsammans med en flaska Amarone, tryffelsalami och tryffel-pecorino.. Tryffelbonanza!
  • Njuta av storstadsweekend med stickade tröjor och mysiga caféer.
  • Baka äppelpaj en klar höstdag, läsa feelgood-bok och lyssna på The Fray.
  • Läsa framför brasan med en kopp te.
  • Dricka afternoon tea och snacka böcker (som jag längtar!!!)
  • Ligga i badet och lyssna på regnet – badrummet är lägenhetens enda plats där man hör regnet mot taket. Tror att just den delen av byggnaden har ett plåttak. Älskar plåttak. Och regn.
  • Äta choklad och dricka kaffe och läsa bok.
  • Läsa paranormal romance, dricka vin och äta ferrari-bilar och hallonbåtar.

    Ser det här som en levande lista eftersom jag ständigt kommer på nya höstiga saker jag vill göra. Nedan följer en liten oktober-bonanza:images (3)
    Word!
    October-Scholarships-2014
    Hello-October-Pictures-10 images (4)

    /Heléne

2 thoughts on “ÄNTLIGEN oktober!

Leave a Reply

