Härliga fredag

Har haft en tipp topp-fredag. Precis som jag vill ha den. På alla sätt. För tillfället läser jag Rosemary & Rue av Seanan McGuire. Förträfflig urban fantasy och jag hade så svårt att slita mig från den imorse på bussen så bestämde att det första jag skulle göra när jag kom hem var att krypa upp i fåtöljen och unna mig en ostörd timme. Och det blev en riktigt mysig läs-aw:

Därefter gjorde jag i ordning carbonara och kollade på första avsnittet av säsong två av The Affair. Och vilket avsnitt. Äntligen fick Helen ett perspektiv. Jag är helt klart Team Helen. Ogillar Noah starkt.

Sen blev det halvfokuserat skrivande framför Idol. Blev lite ledsen över att Magnus åkte ut. Gillar hans electroröst… Men, men.. har många favoriter kvar.

Sedan blev det lite fokuserat skrivande:

Och nu ska jag lägga mig i sängen med October Daye (huvudkaraktären i Rosemary & Rue) och hoppas att jag orkar hålla ögonen öppna i åtminstone en kvart till. Boken är så spännande just nu.

/Heléne

Leave a Reply

