Min tur

Att få ihop vardag och skrivtid är inte det lättaste. I vår familj försöker vi dela tiden så att maken hinner klättra och jag hinner skriva ungefär lika mycket. Det handlar om vem som kan åka iväg efter att barnen har somnat eller få en stund för sig själv på helgen. 

Nu är det bråda tider, klättersäsong med kalla, torra dagar och skrivtävlingsbidrag som ska fixas. Det är ett ständigt kompromissande, prioriterande, givande och tagande för att alla ska få sitt. Inte en alltid lätt balansgång, men vi gör så gott vi kan och har stor hjälp från andra nära familjemedlemmar.

Igår hängde jag och barnen hos mina föräldrar medan Staffan åkte till Falun över dagen. Idag är det min tur att få umgås lite med min text. Planerar ett break mitt på dagen för att följa med ut i skogen och grilla korv, men sedan väntar ett skrivpass till under eftermiddag/kväll. 

Förmiddagens skrivplats är syrrans gamla flickrum. 

 
/ Johanna

2 thoughts on “Min tur

Leave a Reply

