Härliga fredag

Jag och barnen hänger själva denna helg (plus massa sällskap av andra än pappan i familjen) och jag har bestämt mig för att ta helt skrivledigt. Dvs, inte stressa ner några rader om det blir en lugn stund under eftermiddagsvilan eller sitta på kvällen när ögonen går i kors efter intensiva dagar.

Bara att ta beslutet att inte hetsa om skrivtid har gett ett annat lugn i kroppen än normalt. Jag vet att snart kommer den där vanliga deppen när skrivandet blir liggande för länge, men inte just idag. Ska roa mig med barnen och den fina hösten. Vara utomhus. Frostblek grönska och promenad i motljus är fina saker det med. 

   
/ Johanna

 

4 thoughts on “Härliga fredag

    • Precis. Borde planera de dagarna lite mer aktivt. Nu blir det bara så att skrivandet ligger nere vissa dagar och då går jag omkring och tänker på det hela tiden. / Johanna

Leave a Reply

