Imorgon smäller det

Inför morgondagens deadline i Harlequins författartävling har jag fått värdefull input av Heléne om vad som kan förbättras i första kapitlet av mitt manus.

Det är verkligen en lyx att få hjälp på vägen. Det är också en lyx att bara höra någon säga att det mesta i texten är ok. Jag kan verkligen bli blind för svackorna i texten. Sedan, när någon påpekar dem, är det som om de vore understrukna med rödpenna och det är oförståeligt att jag inte sett dem tidigare.

Så, nu har jag en lista på fem, sex punkter som ska åtgärdas närmaste dygnet. Inklusive ca. 250 ord som behöver strykas för att texten ska klara kriteriet på max 5000 ord. Ändå, rätt härligt när man måste stryka.

Hittade dessutom ytterligare ett bra råd:

Chup, chup. Här har jag inte tid att hänga för tillfället.

/ Johanna

2 thoughts on “Imorgon smäller det

Leave a Reply

