Morgonen är min igen

Det var nog i våras som jag senast körde en skrivmorgon och guuud så jag har saknat dem. Med två barn om mornarna och en handfull amningsvändor per natt så har det inte varit aktuellt att skriva mellan fem och sju. Nu har jag gjort en deal med maken att han tar ungarna varje morgon, innan han går till jobbet, vilket frigör en skrivstund för mig. 

Imorse var första passet och jag lyckades ta mig ur sängen. Det var ungefär det som gick enligt plan. Tröttheten var bedövande, så inte mycket blev skrivet. Passet slutade istället med att jag möblerade om i rummet för att hålla mig vaken. Men det svåraste första passet är alltid att gå upp tidigt. Nu är jag igång och hoppas på mer produktiv tid imorgon. 

Tröttmössan sitter fortfarande säkert på skallen så jag avrundar kvällen med kladdkaka och tidig sänggång istället för mer manusarbete. Ja, ja, ibland blir det så. 

  

/ Johanna

2 thoughts on “Morgonen är min igen

Leave a Reply

