Nya tag och ny deadline

Det är november. Behöver jag säga hur mycket jag älskar november? Tycker dock att månaden är alltför kort. Sedan är det december, jul och praktiskt taget sommar snart igen. Jag är knappt klar med hösten känner jag, skulle ju ha ha hunnit så mycket den här hösten. Men annat kom emellan.

hello-month-november-please-be-good-Favim.com-1169983

Vissa kör NaNo nu, hade vart så kul att hoppa på men är mitt i redigeringen och framskjuten deadline. Bara ett par veckor visserligen, ändå inte farligare än så. Den 16 november ska jag skicka manuset till mina testläsare, den 23 träffas vi och går genom. Början på december ska det vara klart (för femtioelfte gången). Sedan blir det julfirande och mysläsning för hela slanten. Och så lite research inför nästa grej att skriva förstås, man måste ju sysselsätta sig med någonting under tiden man väntar.

Den här gången ska jag göra allt för att hålla deadline och om sömnlösa nätter är vad som krävs så får det bli så. Ikväll ska jag dock lägga mig tidigt. Det är ju hela två veckor kvar till min första deadline. Var det såhär jag failade min deadline sist tro?

/Heléne

2 thoughts on “Nya tag och ny deadline

Leave a Reply

