Härliga skrivfredag!

Äntligen, äntligen kände jag att jag kunde ta ledigt från jobbet utan att riskera timmar av övertid innan och efter. Så idag inledde jag den första av fyra skrivdagar.

Skrev som vanligt innan frukost i mysfåtöljen. Därefter tog jag en lite längre frukost med fredagstidningen. Därefter satte jag igång på allvar. Som jag drömt om att få sitta med en stor kopp te med höstrusket utanför fönstret, Ben Howard i högtalarna och manuset framför mig:

Det blev lunch framför tv:n (lyckan!), lite mer skrivande och därefter en tupplur på 50 minuter. Kanske lite för lång sömn för att räknas som tupplur? Vaknade till med en stor kopp kaffe och mörk choklad:

När det mörknade byttes drycken ut mot rödvin och bästa mörka spellistan på Spotify. Min egen skrivlista som jag länkat till typ hundra gånger förut men jag gör det igen

Tog en liten paus för middag framför tv:n med sambon. Nu ligger han på soffan och tittar på en krigsfilm och de sista minuterna den här skrivdagen tillbringar jag med manuset i fåtöljen och Lana del Reys nya i lurarna:

Även fast jag inte tog mig genom manuset med stormsteg som jag hade förväntat mig så behövde jag verkligen det här. Timmar utan avbrott (förutom mina egna tillkortakommanden när det gäller FOKUS) tillsammans med manuset.

/Heléne

3 thoughts on “Härliga skrivfredag!

Leave a Reply

