Den enda vägen

Det finns inga genvägar till en hel kropp om man har en stillasittande hobby och övrig tid släpar omkring på en dreglande niokilosklump. Jag har börjat få plötslig och tillfällig överansträngningsvärk i alla möjliga muskler och senor och det kan nog bara förebyggas på ett sätt. Med träning. 

Så idag blev det en tur till klätterhallen för första gången på läääänge. Rörelsemönstret på väggen sitter fortfarande i muskelminnet, men min styrka och uthållighet är obefintlig. Däremot kan jag skryta med en hel del extrakilon som gör träningen ännu tyngre.

Det blev en lugn start, men jag är sugen på att ge mig upp på väggen snart igen. Det är allt som behövs första träningspasset efter ett långt uppehåll. En vilja att fortsätta. Samma sak när man inte skrivit på ett tag. 

Kunde dock inte ignorera att det var kladdkakans dag, så summa sumaron gick jag nog back rent hälsomässigt på besöket. 

(Lyckades fota fikat när det bara var halvt uppätet, ett steg i rätt riktning.)  
/ Johanna

Leave a Reply

