Härlig fredag

Jag åkte ut redan i första vändan av Harlequin-tävlingen. Trist, men också en viss lättnad eftersom jag har stångats och stångats med konflikten i manuset utan att riktigt få till den så som jag vill. Beskedet blev mer ett tecken på att det är dags att låta den där texten vila, jag kan inte lösa det för stunden och nu är det dags att skriva något annat.

När jag väl hade beslutat mig för att skriva helt nytt var det som att släppa ut hjärnan på grönbete. Jag kunde inte ens röra ihop en pannkakssmet för att det bara kokade av nya tankar och planer i skallen, räkna två deciliter mjöl och fyra mjölk var helt omöjligt. Det är en himla härlig del av processen som jag har längtat sååå efter. Känslan har funnits kvar hela dagen och en helt ny värld smattrar upp i skallen. Karaktärer ploppar upp och jag bara känner “Hej, var har ni varit hela mitt liv”. Vilken jäkla härlig fredag!

3 thoughts on “Härlig fredag

Leave a Reply

