Mini-NaNo

Halva november har gått och jag hoppas att det går bra för alla er som deltar i årets National Novel Writing Month. Det brukar väl vara så här halvvägs som det kan bli extra tungt. Håll i!

Jag hoppade aldrig på starten i år, men har ångrat mig nu i efterhand och beslutat mig för att köra en egen mini-NaNo, lite i kölvattnet av den stora “tävlingen”. I princip startade jag igår med att lägga upp manusplanen och idag gick startskottet för själva skrivandet.

Jag har fram till luciahelgen på mig att ta fram ett första utkast. Eftersom det inte ens är en månads tid är målet “bara” 40 000 ord. En bra start och något att utgå från. Förutom själva råmanuset har jag även som mål att hitta lite flow i skrivandet igen. Lite mod att våga skriva dåligt.

Unknown.jpeg

/ Johanna

One thought on “Mini-NaNo

Leave a Reply

