Kvällens nattsaga 

Beklagade mig för Johanna häromdagen att jag inte kunnat läsa i sängen på sistone. Har nämligen lagt mig alldeles för sent när sambon redan släckt lampan och då får jag bara vresiga muttrande frågor om när jag ska släcka. Då föreslog Johanna det uppenbara – att jag kan läsa på paddan. Eller telefonen nu när jag har en så stor telefon. 

Jag är ju en sucker för fysiska böcker, kalla mig maläten men så är det bara. Men för en tid sedan köpte jag en romance till kindle-appen som lät spännande och som dessutom var fantastiskt billig. Har bara inte kommit mig för att läsa den (har som vanligt så mycket annat att läsa). Men i måndags började jag på Alisha Reids Glutton for pleasure. Och den får även utgöra kvällens sista läsning idag. Och måste säga att det är fantastiskt bekvämt att läsa på mobilen ändå.

  
/Heléne

One thought on “Kvällens nattsaga 

  1. Jag har inte kunnat “nattläsa” på 11 månader, sedan vår son föddes (han sover i vårt rum) och jag saknar det enormt. Att läsa på paddan för länge fixar inte mina ögon, såvida inte jag ska dra fram terminalglasögonen…:) Men jag älskar att känna doften från en “riktig” bok, så jag får nog snällt vänta tills han flyttar ut…

Leave a Reply

