Snälla tomten…

En av mina favoritpoddar just nu är Eat this! med Leila Lindholm och Niklas Ekstedt. De pratar mycket mat, men också om inspiration, utmaningar och livet i stort. Framförallt verkar de ha väldigt roligt och skratten smittar när man lyssnar. 

  
Jag tror att podden är en orsak till att jag har börjat fundera mer på vad jag äter. En annan anledning är att jag såg den omtalade dokumentären Cowsperacy på Netflix som var lite av en ögonöppnare. Dessutom har jag kännt mig ganska trött och sliten i kroppen på senaste tiden. 

Helt enkelt börjar jag lägga större vikt vid att stoppa i mig bra mat. Riktig mat som innehåller   bra saker och inte bara går fort att laga. Det får gärna vara mat som är är klimatmässigt hållbar också.

Min förhoppning är att hitta lite hjälp och inspiration i Niklas och Leilas nya böcker. Han skriver om mat som man äter i de områden som har högst medellivslängd i världen, hon om mat man mår bra av. Själva pratar de om att kokboken som företeelse är död. För mig lever den fortfarande i allra högsta grad, så snälla tomten, jag skulle gärna vilja ha dessa i julklapp:

   
 
/ Johanna

One thought on “Snälla tomten…

  1. Åh, jag älskar också deras podd! De har alltid så många roliga historier att bjuda på. Att Niklas nu är vegetarian i sex veckor är intressant, själv lever jag mer eller mindre som vegetarian söndag till torsdag, sen blir det lite kött till helgen. Det får mig att må bra!

Leave a Reply

