Mat, vyer och skrivande

Vaknade klockan 04.30 igår lokal tid. Klockan 05 idag. Försökte läsa lite men det går sådär. Tycker jag hanterar det här med tidsskillnad sämre för varje gång. Är det kanske åldern? Hur som helst såg vi solen gå upp över staden:

Och sedan gick jag till ett üüüüüü¨bermysigt fik för lite skrivande:

Kolla vilka fina muggar:

Sedan blev det pocherade ägg på halloumi till frukost, himmelskt:

Efter det blev det lite sightseeing. The High Line i Meatpacking (supervackert) och därefter Chelsea Market där vi åt lobster roll:

Därefter stack sambon på hockey med några vänner och jag gick till Strand Bookstore:

Bild på alla skojiga inköp kommer senare. Hade tänkt ägna kvällen till skrivande i en bokaffär där de serverar vin men det visade sig att de stängde klockan sex på grund av thanksgiving. Kändes ändå okej. Jag var helt slut efter att ha promenerat hela dagen så jag köpte cola, pretzels, powernappade i tjugo minuter och skrev sedan i sängen. En alldeles, alldeles underbar kväll med andra ord:

Och denna dag påbörjades med fler pocherade ägg. Eggs benedict samt avokadoröra:

Och lite läsning i en av böckerna som inhandlades igår. Har varit sugen på den här boken länge nu. Utspelar sig i Brooklyn och handlar om två kvinnor kring 30 och deras vänskap:

Därefter blev det en heldag i Brooklyn. Däribland Prospect Park, Park Slope och Brooklyn Heights. Här en bild från parken:

Har inga bilder från Brooklyn Heights (finns på andra kameran) men det är nog mitt bästa New York-tips hittills. Så vackra vyer över Manhattan!!! Istället bjuder jag på bilder från svensk fika i solen:


Nu väntar middag på stan!

/Heléne

3 thoughts on “Mat, vyer och skrivande

  1. Åh, så härligt. Ni verkar vara riktiga NY-proffs. Vi hann massor på våra fyra nätter, men fick liksom inte tid för själva “hänget”. Gillade Chelsea market skarpt.

Leave a Reply

