Härliga lördag

När någon undrar vad din respektive önskar sig i födelsedagspresent så är ett bra tips att säga att hen gärna vill ha en middag på ett tjusigt ställe samt barnvakt. Precis det gjorde jag för ett par månader sedan och ikväll fick jag följa med till fina Aloë i Älvsjö.

Det kan ha varit ett av mina bästa restaurangbesök någonsin. Maten var så sjuuuukt god. Ett extra plus var att jag och maken lyckades samtala i två och en halv timme UTAN att nämna varken barnen, klättrande eller skrivande, en trevlig omväxling från vardagen.

Vi fick runt elva serveringar och den enda rätten som hamnade på bild, innan jag hunnit äta upp halva, var pilgrimsmusslan.

Matsalen och köket skildes endast åt med en djup köksbänk och rätterna tillagades inför öppen ridå.

Jag drack champagne och hade noll dåligt samvete för att planerna på kvällens skrivpass bubblade bort ju längre kvällen led.

/ Johanna

4 thoughts on “Härliga lördag

Leave a Reply

