Skrivtisdag

Jag har uppfunnit ett nytt begrepp här hemma. Skrivtisdag. Det är den dag i veckan när jag enligt mitt lika nya påfund, skrivschemat, har sex timmars planerad skrivtid. Ett tvådelat pass som startar runt halv tre när maken kommer hem från jobbet. Denna vecka blev det skrivmåndag för imorgon var det tydligen oooooptimalt klätterväder. Så vi bedrev lite byteshandel.

Förutom skrivtisdag är nog skrivschemat bland det bästa jag varit med om på senare tid. Ingen raketforskning, bara tider för skrivande inplanerade mellan bestämda klockslag som funkar med resten av familjens vanor. Det briljanta med schemat är inte tiden jag får att skriva på, utan all annan tid då jag INTE behöver HETSA över att jag ska lyckas klämma in skrivtid någon gång under dagen. Jag vet att jag får mitt. För det står så i schemat.

/ Johanna

4 thoughts on “Skrivtisdag

  1. Bra med schema! Jag minns hur frustrerande och jobbigt det kändes när jag hoppades kunna sno åt mig lite skrivtid på dagen när barnen sov/lekte men det funkade nästan aldrig, mycket bättre att strunta i att försöka och sedan skriva på avsatta timmar istället. Bättre för välmåendet tror jag.

Leave a Reply

