Den alternativa pixie-kalendern

Jag har länge sneglat på en pixie-kalender till barnen, men valde att göra en egen tolkning av den. Köpte förra året en Tomtemors-kalender som man själv ska fylla och köpet är bara ekonomiskt försvarbart om vi använder den varje år tills ungarna är si så där trettiofem år gamla. 

Så det fick bli en egen tolkning med inslagna pixieböcker i varannan lucka. Det blev mest böcker i de andra fickorna också, plus något spel och ett par bilar. Förra året var det mest småtrams och godis. Jag gör aldrig om misstaget med att stoppa godis i paketen igen, inget annat var av intresse. Nu hoppas jag vi kan läsa kalenderböckerna tills det är dags att sätta upp tomtegumman igen. 

 
/ Johanna
   

2 thoughts on “Den alternativa pixie-kalendern

  1. Åh, så fint. Jag brukar göra paket-kalendrar till mina föräldrar, de blir jätteglada.

    Såg även ett annat tips för små barn. Någon slog in barnens favoritböcker och la i en korg. Så fick barnen en saga varje kväll. För barnen var det överraskningen och läsningen som var kul, de behövde inte nya böcker. Nu hoppas jag att det inte var du som gav det tipset:-)

Leave a Reply

