Decemberläsning

Julen står för dörren och december har alltid varit min viktigaste läsmånad. Förr i tiden väntade jag med senaste Harry Potter-boken till december och myste mig genom läsningen med julmust, lussekatter och clementiner.

Läsningen under julhelgen planerar jag alltid. Helst ska det vara mysig fantasy eller något historiskt. Någon jul läste jag Philippa Gregory, det var magiskt.

I år står följande böcker på decemberlistan:

Minitatyrmakaren av Jessie Burton

Cinder av Marissa Meyer

The duke and I av Julia Quinn (första delen i Bridgerton-serien)

Outlander av Diana Gabaldon – hade tänkt läsa första delen i serien redan förra julen men det blev inte av. Tänker att den passar perfekt för sträckläsning i jul.

ladda ned (1)110391cinder1322638297Outlandertpb3wide

Sedan står jag och väljer mellan två high fantasy-alternativ. Vill hemskt gärna läsa Game of Thrones-böckerna, så att man kommer ihåg alla detaljer inför säsongspremiären i april. Kanske man till och med kan läsa nya boken innan säsongspremiären (om George RR Martin hinner klart med den). Andra alternativet är fortsättningen på Patrick Rothfuss Vindens namn.

vindens-namn-d-2A-Game-of-Thrones-Boxed-Set-7-Books-15144143-5

Har även några bubblare i form av contemporary romance av Kristan Higgins och Julie James. Tänker att man får sån härlig Love Actually-stämning av sådana böcker:

508259920579292

/Heléne

2 thoughts on “Decemberläsning

Leave a Reply

