En grå lördag

Men lika glad för det är jag. Älskar gråa helger, då får man ännu bättre samvete av att sitta inne. Även fredagen var grå och vad passar bättre då än en skriv-AW:

Här hemma har vi börjat pynta lite smått, det har inte riktigt hunnits med efter resan. Men framförallt har jag försökt få en del gjort i manuset. Bara genom att söka på “såg” och “blick” har jag kunnat stryka dryga 1000 ord… Har alltså inte så många “såg” och “blick” men på detta sätt hittade jag många onödiga meningar. Älskar att stryka onödiga meningar.

Och så blev det årets första glögg, samt årets första saffransbulle från Fabrique men den kom inte med på bild (den råkade hamna i magen innan glöggen).

En ovanligt trevlig grå lördag med andra ord. Och hela dagen har jag tänkt på Ted Ströms vackra Vintersaga som jag tycker passar så bra med tanke på helgens väder och den vemodiga stämningen som råder i landet just nu:

Skärmavbild 2015-12-05 kl. 22.51.18

/Heléne

Leave a Reply

