Sorteringsterapi

Gud så jag älskar att stå och plocka med mina böcker. Det bästa med att renovera är när man kommit så långt att det är dags för böckerna att flytta tillbaka upp i hyllorna igen efter veckor i berget av Ikea-kassar. Dilemmat just nu är bara att antalet hyllor har krymp och nu måste sorteringen göras om. Vilka ska få stanna och vilka får flytta till sovrummet eller skrivrummet?

  

Det första som åkte ut var alla omslagspapper. Jag kommer säkert ångra mig inom en snar framtid, men att ta bort dem och hitta fina blå, vita, gula och röda ryggar bakom nött och spräckligt papper var som att öppna julklappar i förtid.

Jag har lite fix kvar med bokhyllan, ska bland annat integrera en egen lamplösning. Vi får se hur det blir, senare i veckan hoppas jag. Återkommer med de viktiga efterbilderna. 

/ Johanna

3 thoughts on “Sorteringsterapi

  1. Men vad ska du göra med skyddsomslagen? Blir helt nervig av att se dem i en stor hög, själv tar jag knappt i mina för att inte skada dem. Håller dock med om att färgerna på böckerna under är jättefina!

Leave a Reply

