Dagens vintertips

Ska snart lägga all kultur som inte känns jul och december åt sidan, måste bara se sista avsnittet av The Affair först. Förstår ni lyckan när jag trodde att jag skulle titta på säsongens sista avsnitt idag och såg att det finns ÄNNU ETT? Men det sparar jag till imorn kväll.

När det kommer till tv-serier i övrigt så har vi precis börjat titta på Fargo. En typisk serie som jag och sambon kan se tillsammans. Känslor och action i en salig blandning. Fargo är en true crime-serie och har precis insett min fascination för true crime, men mer om det i ett annat inlägg. Vill ändå tipsa om Fargo, tycker den kvalar in som en bra vinterserie. Det är i Minnesota, det är snö och kallt. Alla bär snygga sjuttiotalskläder och scenografin är inget annat än amazing. Allt är galet snyggt! Och så favvoskådisar på det – Kirsten Dunst och Jessie Plemons. Plemons spelade supermysiga Landry i min favvo-serie Friday night lights. Och mindre mysiga, faktiskt fullkomligen omysiga, Todd i Breaking Bad. Hua, Todd var en extremt obehaglig karaktär. Men i Fargo är han en sympatisk karaktär, bara därför värt att se.

419010-fargo

Nästa vintertips blir underbara bloggen Winter Cozy. Tipsade tidigare om Autumn Cozy och det här är samma koncept fast med vinter. Och en överdos jul. Man kan alltså scrolla fram vinter och jul i det oändliga. Galet mysigt. Vet att jag överanvänder ordet mysigt i den här bloggen men det är ju ett så bra ord!

Skärmavbild 2015-12-15 kl. 22.32.43Skärmavbild 2015-12-15 kl. 22.33.03

Myyyyyyyysiga vinterhälsningar,
Heléne

Leave a Reply

