Skrivuppehåll

Förutom den där timmen av research när jag väntade i trappen har jag inte ägnat mycket tid åt skrivande under julen. Har däremot läst två böcker – Julia Quinns The Duke and I och igår avslutade jag Miniatyrmakaren av Jessie Burton. Är inte ens i närheten av den mängd jag tänkt läsa under december månad men det är ändå tre dagar kvar. Tänker även att början på januari kan vara minst lika vintermysig när det kommer till läsande.

Tyckte om The Duke and I men tyckte att det tog ett tag innan konflikten kom igång. Men man älskar huvudkaraktärerna Daphne och Simon och karaktärernas konflikt känns både intressant och trovärdig. Tror dock att de senare böckerna i serien är mer spännande (av vad jag hört från andra) så jag ser fram emot resten av serien.

  
Vad jag tyckte om Miniatyrmakaren får ni veta sen – den ska diskuteras i Rödvinsbokcirkeln senare i januari.

/Heléne

Leave a Reply

