Att besöka sitt manus

Precis som Heléne håller jag på att läsa igenom vår gamla text. Historien utspelar sig i Stockholm och vi har några landmärken som vi var och tittade ut i början av projektet. Idag gick jag förbi några av dem och det var lustigt hur det plötsligt känns som om jag vet massor av saker som utspelar sig i dessa miljöer. Som om jag var på sightsing i vår text. Jag blev exalterad på ett helt annat sätt nu, när jag läser om dem, än när vi var och valde ut dem. De har fått en helt ny magi. 

 
/ Johanna

Leave a Reply

