Fördelen med att planera

Jag har gjort en ganska omfattande planering av mitt manus. Mycket mer ingående än vad jag har gjort i tidigare projekt. Idag skulle jag egentligen börjat skriva ordentligt, men något med sista fjärdedelen känns inte rätt och jag måste lösa den på annat sätt än som jag hade tänkt. Jag vet inte riktigt HUR än, men är glad för att jag kommer på det nu och inte när jag har skrivit tre fjärdedelar. 

För övrigt håller jag på att mejsla fram en ny skrivplats här hemma. Ett mellanstopp, då skrivrummet ska bli sovrum för ett eller två barn och den nya skrivar/gäststugan bara existerar på planeringsstadiet. Drömmen för en skrivarstuga vore något i stil med Casa Viks orangeri. 

 
Ska jag ta hänsyn till ekonomin blir något liknande mer realistiskt:

 

/ Johanna

Leave a Reply

