Hur det nu skulle vara lugnande att landa i Narnia?

Vet inte varför, men jag känner mig ovanligt splittrad i skallen. Hattar runt och har svårt att koncentrera mig på en sak i taget. Kanske beror det på ledigheten som varit, förskolestarten idag, middagsfrämmandet imorgon, kylan eller att vi försöker vänja av bebisen från alla nattmål han bestämt vill äta varje timme. Kanske för att jag tänker på tre olika manus samtidigt. 

Jag tror ofta att jag är effektiv när jag multitaskar. I själva verket är det nog det omvända, i alla fall när det kommer till skrivandet. Fördelen med att ha flera projekt på gång är att det alltid finns ett som är mer lockande än de andra.

Nu tar jag ett djupt andetag och tittar på snön. Det är som om vi alla har landat i Narnia. På något sätt lugnar det tankarna och jag kanske hinner med en timmes sömn innan nästa omgång bebisskrik. 

 
Uppdatering: Eller så kanske känslan hade att göra med att jag vaknade magsjuk två timmar senare…
/ Johanna

Leave a Reply

