Härliga fredag is back

Storhelger i all ära men vardag och rutiner har ändå sin charm. Framförallt när det är slut på alla sociala åtaganden och man kan ägna fredagen åt På spåret, pizza och skrivande. Som den hemmaälskande människa jag är så fick jag äntligen, äntligen tillbringa en helkväll hemma. Och jag passade på att läsa mitt och Johannas manus till ett glas vin framför Stockholm i vitt.

Tänk ändå vad många nya infallsvinklar man får på ett år. På söndag ska vi ha en liten telefonsammankomst och planera hur vi gör med strukturen. Har saknat det här manuset otroligt mycket och det lämpar sig oerhört bra denna årstid. Fantasy, Stockholm och älvor.    

Den är satans vacker den här staden alltså. Och vintern, herremingud vad jag älskar vintern. Imorgon fyller jag år och hoppas hinna med lite längdskidåkning eller långfärdsskridskor. Har aldrig prövat långfärdsskridskor tidigare men tänker att man måste passa på innan den där mellanårstiden som varat hela året tar över igen. Eftersom det är min dag så har jag bestämt att det blir en skrivstund efter skidorna/skridskorna, därefter god mat. Kan det bli bättre?

/Heléne

Leave a Reply

