Som alla andra 

Ibland funderar jag på vad alla andra, de som inte skriver eller läser lika mycket, gör om kvällarna. Tränar och tittar på tv är ungefär vad logiken säger, men när jag tänker att jag ska vara som alla andra kommer jag bara på så stora projekt. I mitt huvud gör alla andra det där jag prioriterar bort, planterar om blommor, rensar köksskåp, målar tavlor, lagar barnmat och fryser in i märkta påsar, impregnerar skor eller beskär vinrankan.

Ikväll fick jag lite spontant skrivledigt (eh, som om något sådant finns…) och tänkte att jag skulle sy gardiner, som alla andra människor. Nu i efterhand kan jag inte minnas att det hörde till de vardagliga sysslorna innan jag började skriva. Dessutom var tidsoptimisten framme och jag har hunnit klart en gardin av tre så nu har vi olika uppe. Får ordna det bär jag har skrivit klart nästa manus och har tid att göra vanliga saker igen….

 Det blir spännande och se det hela i dagsljus.  
/ Johanna

4 thoughts on “Som alla andra 

  1. Ser fint ut!
    Jag har skrivledigt med flit, och har såhär en bit in på dag 4 hunnit se en hel säsong av Episodes, vara väldigt duktig på att plocka i och ur diskmaskinen, städa bort julen och läst (äntligen) en halv bok, gått och lagt mig i tid, sett en och annan film. Samt slökollat en hel del på tv. Maken ska jobba hela kvällen imorgon och jag börjar så smått fundera på om jag inte åtminstone får utveckla karaktärer. Eller plocka fram mitt barnboksmanus … Borde kanske börja sy gardiner 🙂

  2. Sy gardiner är en av de saker jag aktivt prioriterat bort. Och krukväxter. Och att umgås. Och träna. Men mest att sy saker.

Leave a Reply

