Snape – Alan Rickman

Den där sjukdomen vi alla avskyr. Fy fan. De flesta av oss har nog förlorat någon vi känner på grund av den. Som att det inte händer nog med hemska saker i världen så måste även detta drabba goda människor.

Ikväll tänker jag extra mycket på en nära anhörig jag och min familj förlorade för 13 år sedan. Och så tänker jag på Harry Potter. Och Snape. Hur mycket Alan Rickman gjorde för denna redan fantastiska karaktär. Han ÄR ju Snape. Och så ett av mina favoritcitat:

1413037137972Always-Severus-severus-snape-22732532-1440-9004ffe6ffdd5d2e7546d1b886c6a8106d9

/Heléne

Leave a Reply

