Härliga fredag

Kyla och sol ute, då trivs jag fint inne vid ett fönster där ljuset strålar in, men värmen är behaglig. Romantiska blommor, en kopp te och ett manus att fundera över, fler ingredienser behövs inte för en härlig fredag.

Jag och Heléne håller fortfarande på att reda ut alla trådar i vårt synopsis. Jag vill inte säga att vi sitter fast, men det går långsamt framåt och inte alltid ens i rätt riktning. När vi pratades vid igår var vi överens om att det är vissa sammanhang som är så undflyende att de knappt går att greppa med hjärnan. Väldigt frustrerande.

DSC_0232

Enda sättet för mig att lösa tankar jag inte riktigt kan få grepp om är att fundera med papper och penna. Jag spaltar ner sak för sak som jag är osäker på och till slut brukar man nå någon slags ände på kedjan av oklarheter. Fast det betyder ju inte att lösningen är enkel, bara mer greppbar.

/ Johanna

 

2 thoughts on “Härliga fredag

Leave a Reply

