Läsutmaning 2016

Förra året hade jag en läsutmaning på 52 böcker. Jag missade det målet med tio böcker. Läsandet bara tvärdog när vi fick en bebis i familjen, trots att jag var hemma så mycket mer. Jag har fortfarande några recensionsex som väntar och det dåliga samvetet gnager över att jag inte tagit tag i dem. Det får bli en prioritering nu i början av året.
För årets läsutmaning har jag satt samma mål, en bok i veckan, och har under årets första tre veckor lyckats läsa en. Så jag ligger redan ordentligt back. Planen är att inte ta mig an några tegelstenar utan satsa på lättsam läsning och mycket variation. Förra året gick läsningen mest på romance-spåret, men jag hoppas bredda det i år.
Hur väljer ni böcker? Jag hade ju tänkt hyllvärmare 2015, men de står fortfarande kvar allihop. Kanske 2016, året då jag mestadels lever på föräldrapenning, får bli hyllvärmarnas år istället. Man brukar ju prata om att visualisera sina mål. Jag kanske helt enkelt ska plocka ihop 52 hyllvärmare och lägga på sängbordet. Sedan är det bara att börja beta av högen.
pile_of_books_on_a_black_background_by_macinivnw-d68c8a1
/ Johanna
One thought on “Läsutmaning 2016

  1. Jag skulle också behöva läsa hyllvärmare. Varje gång jag får svacka så måste jag köpa något nytt jag är sugen på vilket gör att det blir många nya köp hela tiden, kommer liksom aldrig ikapp.

Leave a Reply

