Härliga fredag

Det är fredag. Slut på veckan. Jag älskar fredag. I vanlig ordning blev det På spåret och dessförinnan åt vi take away och tittade på nya X-files. Verkar lovande ändå, trots all kritik. För första fredagen på länge ägnade jag sedan ett par timmar till skrivande. Medan jag vilar från Betagen och pausar mitt och Johannas manus pga logiska luckor som måste lösas vid fysiskt möte plottar jag på min advokatromance (ibland är det praktiskt att ha några manus att alternera mellan). Äntligen börjar karaktärerna sätta sig. Blev i vanlig ordning lite vin till det. Inget sätter fart på kreativiteten som en kraftig Rioja! Och till det gruyere och det godaste jag ätit på länge – finonmarmelad med balsamvinäger. Det smakar lite rökigt och är alldeles ljuvligt. Och så lite choklad.

 Men nu ska jag sova och ladda batterierna för god mat och romance-snack och skvaller i timmar. Mer om det imorn!

Nattinatt!

Leave a Reply

