En milstolpe på väg

Först och främst, vinnaren i HQ:s författartävling är Sofia Fritzson, vilka fantastiska nyheter!! Jag älskade första kapitlet av hennes tävlingsbidrag och längtar intensivt efter att få läsa resten. Sofia är en av de personer som inspirerar mig att arbeta hårdare och aldrig ge upp och jag kan inte tänka mig en mer värdig segrare.  

Så, uppmuntrade av Sofias framgång, satte Heléne och jag igång med del två av omplaneringen av vårt manus. Det är helt otroligt att vi har lyckats skriva oss igenom texten en och en halv gång tidigare och ändå måste slita vårt hår för att få till logiken genom historien denna vända. 

Idag lyckades vi äntligen nå slutet och sy ihop en logisk linje genom hela historien. Nu har vi en tydlig idé om hur varje händelse hakar i och hör ihop med nästa steg. Vilken lättnad att titta ner på samlingen av post it och efter mycket slit vara igenom den segaste hjärnkolan jag tuggat på länge. 

 
/ Johanna 

2 thoughts on “En milstolpe på väg

Leave a Reply

