Här är det eländigt

Och jag ska inte tråka ut er med förkylningen som är på gång. Kan ändå meddelade att jag dämpade utbrottet med soppa, choklad (Marabous french nougat), salta pinnar, shortbread och massor av te. Och vila. Gick hem tidigare från jobbet igår och lade mig med dubbla filtar (höll på att frysa ihjäl) i soffan framför Scandal. Sedan sov jag nio timmar.

Känner mig mycket bättre idag, men all energi jag hade gick åt till jobbet. Så det blev ännu en dag utan skrivande och kvällen tillbringades framför Scandal tillsammans med choklad. Nu ska jag läsa. Älskar Pride and prejudice and zombies så långt. Austens ironiska berättande blir alldeles utmärkt i en zombie-skildring.

Sedan ska jag sova sova nio timmar till. Tänk vad choklad och sömn kan jag göra för hälsan ändå.

/Heléne

One thought on “Här är det eländigt

Leave a Reply

