Fina,fina Fresh Foodie

Jag fick Leila Lindholms supersnygga “The Fresh Foodie” i födelsedagspresent och den har gett mig en massa ny lust och inspiration till att laga god och nyttig vardagsmat. Det är till och med roligt att gå och handla igen och jag provar ingredienser jag aldrig lagat med tidigare.

Jag följer inte recepten till punkt och pricka, men tack vare Leilas kompositioner får jag tillräckligt med idéer för att hitta på något liknande av det jag har hemma. Maten är lättlagad och smakrik och komponenter från olika middagsförslag går lätt att kombinera med varandra.

Leila skriver också längre stycken om vissa råvaror. Som exempelvis jätteräkor, de på bilderna nedan, hur de fiskas och vad man bör tänka på för att inte köpa sådana som har odlats på ett förkastligt sätt. Jag gillar den aspekten på matlagningen, att få veta mer om vad man stoppar i sig än bara hur det smakar.

Nu när man är som mest slut på energi efter en mörk och kall vinter är The Fresh Foodie en perfekt kokbok för en kulinarisk och hälsosam nystart. Ett extra plus är att maten jag lagar nästan blir som på bilderna i boken. Bara det är ett gott betyg.

DSC_0010DSC_0009DSC_0008

/ Johanna

 

4 thoughts on “Fina,fina Fresh Foodie

Leave a Reply

