Nya vanor

Jag hade just börjat få feeling och skrivvana i mitt skrivrum när det behövdes som sovrum till minstingen för att alla här hemma ska få nattro. Eftersom jag oftast skriver när barnen sover fick skrivverkstaden flytta ut i hallen. I samma veva blev betongskivan till vår gamla tv-bänk nytt skrivbord. Det nya bordet är rätt oergonomiskt, för högt, för kallt och för kantigt, men snyggt. Och inte går det att byta till det gamla, jag sågade av benen på det för att få ett pysselbord till barnen. Som man håller på…

DSC_0099

Idag satt jag i alla fall vid mitt nya skrivbord och fick ungefär noll gjort. Ja, ja, jag drack min varma choklad, det säger sig självt. Också surfade jag på något viktigt, vad kan jag inte exakt minnas nu i efterhand. Tur att vi jobbar på gemensamt manus nu, det har säkert gått bättre för Heléne idag.

/ Johanna

 

2 thoughts on “Nya vanor

  1. Alltså det där sabla surfandet är min värsta fiende just nu! Man tycker det borde räcka med allt det jag surfar under amningspassen men icke sa nicke, så fort jag får loss skrivtid förvandlas den på ngt magiskt sätt till surftid. Kill me now typ! 😛

    • Ja, internet är min värsta fiende när jag har skrivtid. Vanliga regeln är därför att stänga av alla internetmöjligheter när jag ska skriva och lägga telefonen i ett annat rum. Men sedan mååååste jag glida in i köket och bara kolla den där bäddsoffan eller något annat viktigt som jag har tänkt så mycket på. Så, ja, kill me now! / Johanna

Leave a Reply

