Tålig läsare

OBS: Detta inlägg innehåller spoilers rörande Anna och den franska kyssen och The fault in our stars.

Jag tror jag är en rätt tålig läsare. Läste ut Anna och den franska kyssen i veckan och den hade en hel del detaljer som jag förstår om man hakar upp sig på. Själv skarvar jag oftast historien åt det positiva hållet. Har överseende med saker som logiska luckor, konstiga kommentarer och en tvivelaktig konflikt. Istället fastnar jag för det jag gillar, en gullig gest mellan karaktärerna, när tonen sitter, en fin bikaraktär, det finns alltid något. Boken om Anna rankade jag som en fyra på Goodreads. 

Men det är ju roligt att läsa om de som inte håller med. En kille som heter Barry gav den en etta och han skriver en underhållande totalsågning. Jag förstår varför han hugger på vissa saker, men störde mig inte på dessa delar. Den riktiga dödsstöten om huvudkaraktärens kärleksintresse: He’s like Augustus Water but this guy doesn’t have the common courtesy to die at the end. How rude.

Hahahaha. 

/ Johanna

One thought on “Tålig läsare

Leave a Reply

