Vad gör man inte?

Hur många författande småbarnsmammor har man inte läst om som sitter och skriver mitt i barnens stök? Utan att kunna säga exakt vart jag läst det tycker jag det står överallt. För mig funkar det inte alls. Det blir urusel text om jag skriver i stöket. Om det ens blir någon text. 

Däremot skrev Stephen King att han brukade stänga in sig i tvättstugan vid ett rangligt litet bord för att få skriva ifred. Det kände jag igen mig i när morgonens skrivpass intogs vid barnens målarbord för att jag skulle få lite lugn och ro. 

  
/ Johanna

Leave a Reply

