Skrivande som prioritet

NaNoWriMo hittills:
Två dagar i rad har jag vaknat och min första tanke har varit på hur jag ska få in dagens skrivande. Bara det är en rätt uppfriskande upplevelse, att leva med skrivandet som helt prioriterad aktivitet.

Sedan är det nyttigt för mig att träna på att flödesskriva mer och bara driva vidare i texten. Jag är så van att stanna och fila och skriver rätt “färdig” text redan första rundan. Är det någon gång det är onödigt att lägga för mycket energi på att vara överdrivet noggrann så är det just nu när vi är två som turas om att skriva och troligtvis kommer behöva stuva om, ändra och fila mycket i redigeringen.

Nu ska jag bara se till att få ihop dagens ordskörd också…

/ Johanna

2 thoughts on “Skrivande som prioritet

  1. Jag skriver också ganska färdig text i första utkastet men försöker inte haka upp mig på detaljer. Huvudsaken är att jag förstår andemeningen när jag kommer till redigeringen. Då satsar jag mer på gestaltning och miljöbeskrivningar. Ska bli väldigt kul och intressant att följa dig och Helena hur ni får ihop det hela i slutändan :-)! Heja båda två!

  2. För mig är det superviktigt när jag skriver, att liksom vara i projektet jämt. Leva, andas, tänka manus. Sen tar jag paus och försöker vara som “normalt folk” tills skrivsuget tar över igen 🙂

Leave a Reply

