Total kortslutning

Igår gav vi oss ut på stan, glada i hågen, för att köpa en present till Anna eftersom hon snart ska släppa sin bok och vi var inbjudna till hennes releasekalas. Sedan åkte vi vidare till Äppelviken, närmare bestämt Äppelvikens Bokhandel, på bästa festhumör för att gratta  henne på hennes releasefest. Men när vi kom fram var det såhär tomt:20140319-225436.jpg
Då började jag fundera på om vi hade tagit fel ställe, att jag kanske hade missförstått det hela och att festen var på en annan bokhandel. Och så kollade jag inbjudan igen och det visade sig att platsen och tiden var rätt men datumet var fel. Helt fel. Det var fel veckodag, fel vecka och jag hade till och med lyckats pricka in fel månad. Alltså, den kortslutningen går inte av för hackor (skyller på för mycket läsning och för mycket jobb).

Lyckligtvis är festen nästa månad så vi har i vart fall inte missat den, vi var bara lite tidigt ute. Och om man ska se det från den ljusa sidan så är i vart fall presenten inhandlad och färdvägen till festen är rekad och klar.Kvällen slutade med att vi köpte pizza, åkte hem till mig, kollade på Babel på SVT Play och hade högläsning ur mitt manus. Dessutom lyckades Johanna lösa ett litet manus-problem jag har brottats med ett tag. Blev ändå en lyckad kväll, trots de uteblivna festligheterna.20140319-225540.jpg

Idag har hjärnan fått repa sig lite och jag har lekt min favvo-lek, nämligen författare-på-heltid-leken. Den går ut på att man låtsas att man skriver på heltid (och får betalt för det). Tog ut en semesterdag idag och här är en bild från favvo-leken in action:20140319-225550.jpg

/Heléne

10 thoughts on “Total kortslutning

  1. Sånt där har hänt mig med. Och just då när man står där utanför platsen undrar man ju om världen på nåt vis snurrat åt fel håll utan att man märkte det. Tur att du hinner upprepa besöket på rätt tidpunkt.

  2. Pingback: Releasefest – Tills kärleken skiljer oss | Bokglam

Leave a Reply

