(skriv)Lördag

Det här var ju tänkt att bli skrivlördagen med stort S. Dagen då jag under några efterlängtade timmar skulle uträtta underverk. Men ibland kommer livet emellan. Och jag är sjukt tacksam över att livet tränger sig på emellanåt. Jag har några fina människor i mitt liv som ställt upp så mycket för mig och när jag får chansen att visa hur mycket jag uppskattar dem så tar jag givetvis den. Jag behövde verkligen den här dagen.

Slutet på oktober ska jag skicka över det redigerade manuset till mina testläsare och fram till dess finns inte en enda ledig lördag. Lyckligtvis har jag flera lediga söndagar så jag får helt enkelt ta dem i anspråk. Dag som dag, tänker jag. Och vem behöver egentligen sova natten till måndag? Inte jag! Inbillar jag mig i alla fall…

Men lite skrivande blev det ändå idag och jag avslutar denna på så många sätt fina dag som jag började den – framför datorn med vässande av scen. Och så lite bra musik på det:

Vill bara förtydliga att jag inledde dagen med kaffe.

Mina huvudkaraktärers låt.

Regnets låt. Och ja… jag vet att det var sol idag. Det är inte ens kallt. Det är ju typ högsommar.

Imorgon är det för övrigt Kanelbullens dag och jag och sambon ska spendera den på allra bästa sätt – i sällskap med våra mormödrar. Vi har tidigare ordnat ett par mormorsdejter och imorgon bär det av till Uppsala och därefter Upplands Väsby för att hämta upp båda två för en fika hos oss. Apropå mormor så har jag hittat den perfekta bokpresenten till min Downtown Abbey -och romanceälskande mormor. Men eftersom hon är en av våra mest trogna läsare så kan jag inte avslöja det här utan får lägga upp bilder när hon väl får presenten.

/Heléne

2 thoughts on “(skriv)Lördag

Leave a Reply

