Julklappstips: bokmärke för narcissisten

Min förnyelse av körkortet har varit en slags följetong som vi inte behöver gå närmare in på här på bloggen, men efter några turer kom jag i vart fall iväg för att ordna foto till körkortet. Resterande foton lade jag undan och sen har de liksom hängt med i väskan eftersom jag tänkt lägga dem på nåt bra ställe. Jag lade dem längst bak i boken ett tag för att hålla dem raka och hela och sedan fick de agera bokmärke.

Därefter har jag bara glömt bort att lägga undan dem hemma och kommer på det varje gång på t-banan när jag tar upp boken. Och härom morgonen råkade fotona ramla ur boken och ned på golvet och en medresenär kom efter mig och frågade om de var mina. Och så försökte jag förklara varför jag hade foton på mig själv i boken men hon hade hörlurar i öronen och verkade inte höra vad jag sade och alla andra på tunnelbanan tittade bara konstigt på mig.

Men tänker att det kan vara en fin och billig julklapp till någon som är väldigt förtjust i sig själv. Så helgens andra julklappstips är att leta fram gamla foton på personen i fråga, plasta in dem (helst inlagd skrovlig plast så att de stannar kvar mellan boksidorna) och sedan ge bort det som bokmärke.

20131215-215347.jpg

/Heléne

One thought on “Julklappstips: bokmärke för narcissisten

  1. Pingback: Julklapp | Bokglam

Leave a Reply

