Den fulländade dagen

My god säger jag bara. Det finns bra dagar och så finns det überbra dagar. En sådan überbra dag var det denna onsdag när vi fick chansen att intervjua världens bästa Simona.

DSC_0006

Alltså vad är det med den där Simona? Jag och Johanna gick hennes skriva romance-kurs en helg i höstas och jag blev alldeles hög på hennes passionerade prat om skrivande och romance. Det blev en riktig vitamininjektion för mitt eget skrivande och det är väl det som är så fantastiskt med henne – den där passionen – både vad gäller hennes genre och skrivandet i sig och det, om något, är inspirerande. Jag och Johanna hade kunnat hålla kvar henne där på Berns hela kvällen för att dra in lite mer av hennes sprudlande energi.

Dagen fulländades av att vi fick med oss en fin påse innehållandes Simonas nya nutida romance – En enda natt, som precis kommit från tryckeriet och dessutom var paketerad i matchande rött silkespapper. Vi fick även med oss senaste numret av Books & Dreams. Vilken lyx.

IMG_2220.JPG

Så nu ägnar jag resten av kvällen åt mitt manus, även fast det lockar att sätta tänderna i den här godbiten:

IMG_2222.JPG

 

/Heléne

11 thoughts on “Den fulländade dagen

  1. Pingback: Fina Bokglam bloggar … | Simona Ahrnstedt

Leave a Reply

